סוגי פרסום בגוגל: פלטפורמות
כל קמפיין פרסום בגוגל מורכב מפרסומות, קהלי יעד ואפשרויות מיקוד (Targeting).
אפשרויות המיקוד הן הדרך שלנו לקשר את הקהל לפרסומות. ההבדלים בין הקמפיינים השונים מתבטאים במטרה של מסע הפרסום.
חלק מהקמפיינים נוצרים במטרה לחשוף את המותג, חלקם מוקמים לצרכי מכירת מוצרים, קידום אפליקציות ועוד.
נכון ל 2017 קיימים מספר סוגי פרסום בגוגל. אפשרויות הפרסום נעשות דרך 2 פלטפורמות שיווק עיקריות. פרסום ברשת החיפוש ו- פרסום ברשת המדיה.
הפרסום ברשת החיפוש מתבצע על ידי הצגת מודעות טקסט בדפי תוצאות החיפוש (SERP) של גוגל.
מודעות הטקסט הממומנות (פרסום בתשלום) מופיעות בראש דף התוצאות ומובדלות מהתוצאות האורגניות בעזרת הכיתוב “מודעה”.
מידע מפורט ניתן למצוא בפוסט: פרסום בגוגל איך זה עובד?
פלטפורמת הפרסום השניה של גוגל נקראת רשת המדיה או רשת התצוגה. דרכה ניתן לפרסם מודעות גרפיות כמו תמונות, סרטונים וגרפיקה שונה.
מודעות הפרסום ברשת התצוגה מועברות דרך אתרים הרשומים כשותפי גוגל בתוכנית Google Adsense.
אפשרויות פרסום בגוגל: רשת החיפוש
לכל קמפיין ברשת החיפוש יש מטרה משלו. בהתאם לאופי הפרסום וקהל היעד אותו אנו מעוניינים למשוך לאתר.
אפשרות הפרסום הנפוצה ביותר היא מודעת טקסט. תפקידה של המודעה לגרום לגולש להכנס לאתר ולבצע פעולה כמו יצירת קשר או השארת פרטים (לידים).
אך מה אם המטרה שלנו שונה במקצת? כמו מכירת מוצרים דרך אתר חנות? מה אם אין לנו בכלל אתר?
מודעות טקסט מורחבות :
מודעות הטקסט הממומנות שכולנו מכירים. מורכבות מ 2 כותרות, כתובת האתר ותיאור.
הצגת מודעות טקסט היא אפשרות הפרסום הנפוצה בארץ בעולם בכלל. לפי Wordstream בכל שניה מתבצעים כ- 2.3 מיליון חיפושים בגוגל.
שימושיה העיקריים של מודעת הטקסט הם חשיפת האתר, מיתוג עסקי ומשיכת קהלי יעד לביצוע פעולות כמו הרשמה ויצירת קשר.
בנוסף לטקסט הנמצא בתוכן המודעה. קיימת אפשרות להציג גם את מספר הטלפון וכתובת העסק.
גולשים יכולים יחשפו לפרטי התקשרות והגעה עוד לפני שילחצו על המודעה ויועברו לאתר.
כמו שהזכרנו בפוסטים הקודמים. התשלום לגוגל מתבצע רק כאשר מתבצעת לחיצה על המודעה.
מודעות קניות:
סוג נוסף של קמפיין פרסום ברשת החיפוש של גוגל מיועד להצגת מודעות קניות של מוצרים.
נפוץ מאוד אצל בעלי אתרים המוכרים מוצרים דרך האינטרנט. בעלי אתרי חנות ופלטפורמות מסחר כמו e-bay ו- Amazon.
שימוש במודעות קניות מאפשר לנו להציג לגולש מידע מפורט אודות המוצר אותו חיפש עוד במעמד הצפייה במודעה.
אפשרות זו תבטיח כניסות רק מלקוחות פוטנציאלים בעלי כוונת קנייה המודעים כבר למחיר ולמפרט המוצר.
מודעות להתקשרות טלפונית בלבד:
לא לכל עסק היום יש אתר אינטרנט או דף נחיתה. למרות החשיבות הרבה ביצירת אחד כזה.
כדי להתגבר על המכשול ולאפשר לכל איש מקצוע לפרסם את עצמו ולזכות בחשיפה. קיימים מספר סוגי פרסום בגוגל המותאמים למטרה זו.
מודעות להתקשרות טלפונית בלבד מוצגות אך ורק במכשירים המאפשרים חיוג דרכם כמו טלפונים ניידים וסוגי טאבלטים שונים.
פרסומות אלו לרוב ישומשו על ידי עסקים קטנים המספקים שירות מיידי ללא מכירת מוצר כמו אינסטלטורים, מנעולנים, מדבירים ועוד.
מודעות ההתקשרות מורכבות מכותרת המציגה את מספר הטלפון. 2 שורות של תיאור, כתובת אתר לתצוגה (אופציונלי) ושם העסק.
פרסומות מסוג זה לא מעבירות את הגולש לאתר, בעת לחיצה על המודעה מתבצע חיוג לעסק שלך.
אפשרויות פרסום בגוגל: רשת המדיה
רשת המדיה של גוגל כוללת בתוכה מעל 3 מיליון אתרים ותוכנות המשמשים כחלק ממערך הפרסום ברשת התצוגה.
גוגל משתמשים בשטחי פרסום באתרים שונים כדי להעביר דרכם פרסומות גרפיות לקהלי יעד נבחרים.
השימוש בתמונות ואנימציות כפרסומות מאפשר לנו לתפוס את תשומת הלב של הגולש. למשוך אותו לאתר באמצעות עזרים חזותיים.
קיימים מספר סוגים של קמפיינים ברשת המדיה:
קמפיין מדיה:
כחלק ממבחר אפשרויות פרסום בגוגל. קמפיין מדיה הוא סוג הפרסום הבסיסי והנפוץ ברשת התצוגה.
דרכו ניתן להציג פרסומות תמונה ווידאו באתרים שונים לבחירה בהתאם להרגלי הגלישה של קהלי היעד שלנו.
השימוש בקמפיין מדיה נפוץ אצל רוב בעלי העסקים והחברות בשל החשיפה הנרחבת שהוא מציע, לפי נתונים שגוגל פרסמה:
רשת החיפוש יכולה להגיע ליותר מ 90% מכלל הגולשים באינטרנט.
קמפיין רימרקטינג:
רימרקטינג – שיווק מחדש.
רימרקטינג הוא אסטרטגית פרסום מתקדמת. המאפשרת לנו להגיע אל קהל הגולשים שביקרו אצלנו באתר אך לא ביצעו פעולה. כמו הרשמה, השארת פרטים או קניית מוצר.
השיווק מחדש מאפשר לנו להגיע אל אותו קהל יעד “נוטש”. ולהציג לו פרסומות מותאמות כדי להחזיר אותו לאתר להמשך פעולה.
נוכל להציע לו מבצע או יתרון אחר שישפיע על החלטתו. הרימרקטינג משמש כהרחבה לקמפיין קיים (לרוב ברשת החיפוש) ולא יכול להתקיים לבד.
לקריאה מורחבת על – קמפיין רימרקטינג.
קמפיין לעידוד מעורבות באפליקציה:
כחלק מרשימת אפשרויות פרסום בגוגל. קמפיינים לעידוד מעורבות מאפשרים לנו למשוך קהל לאפליקציה על ידי הצגתה באתרים או באפליקציות רלוונטיות אחרות. סוג הקמפיין דומה מאוד לקמפיין רימרקטינג.
עידוד המעורבות באפליקציה ממקד את הפרסום לקהלי יעד שכבר הורידו או התקינו את האפליקציה, אך לא נכנסו אליה תקופה. או שנכנסו אך לא ביצעו שום פעולה משמעותית.
אפשרות זו מגדילה את כמות ההתקנות באופן מיידי ומשפרת את ביצועי הקמפיין.
קמפיין פרסום ב YouTube:
כולנו מכירים את הסרטונים הקצרים שמפריעים לנו לשמוע שיר ביוטיוב. אותן פרסומות בחלון הוידאו שלא יעלמו עד שלא נלחץ “דלג על המודעה”.
אלה הם סרטונים ממומנים המועלים דרך ממשק פרסום הוידאו של גוגל – Adwords for video.
הפרסום ביוטיוב הוכיח את האפקטיביות שלו לא פעם, החשיפה עצומה וההשפעה גבוהה.
כשאנחנו נכנסים ליוטיוב, רוב הזמן אנחנו עם רמקולים דולקים. מה שמאפשר למפרסמים להציג ולהשמיע לנו פרסומת מלאה וללא הפרעות במשך 5 שניות.
הפרסום ביוטיוב יכול למעשה להיות גם קמפיין רימרקטינג המקושר לרשת החיפוש.
בעזרתו נוכל למשוך בחזרה לקוחות שיצאו מהאתר מבלי לבצע פעולת המרה. (הצלחה גבוהה משאר סוגי פרסום בגוגל)
אפשרויות פרסום בגוגל: שיטות תמחור
לכל פלטפורמת פרסום בגוגל יש מחירים ושיטת תמחור שונה.
ברשת החיפוש לדוגמה. המחירים מבוססים על מודול תמחור בשם PPC המייצג – Pay Per Click – תשלום לפי קליק.
המודול קובע שהתשלום יבוצע רק כאשר גולש לוחץ על המודעה שלנו, לא לפני כן.
השימוש במודול PPC מבטיח שנשלם רק על תוצאות רלוונטיות לעסק שלנו.
הגולש קורא את מודעת הפרסום ומתרשם ממנה. במידה ולחץ עליה כדי להכנס לאתר – הוא מצהיר על עניין וכוונה במוצר או השירות
שיטת התמחור ברשת המדיה של גוגל נקראת CPM המייצגת – Cost Per Mille – תשלום עבור 1000 צפיות.
אנחנו מגדירים כמה שוות לנו אלף צפיות מלקוחות שונים וזה המחיר שנלם.
המחיר עבור קליק והמחיר עבור לחיצה תלויים בתחרות ובמבנה מסע הקמפיין. קראו את הפוסט מחירי הפרסום בגוגל למידע נוסף.
לסיכום.. סוגי פרסום בגוגל, למי מתאים מה?
כמו שראינו, קיים מספר רב של אפשרויות פרסום בגוגל. נוכל להבין איזה סוג פרסום מתאים לצרכי העסק.
קיימים סוגים נוספים של מסעות פרסום אך נשאיר אותם לפוסט מתקדם יותר.
רוב העסקים והחברות בארץ יקבלו את התוצאות הריווחיות ביותר דרך פרסום מודעות טקסט ממומנות ברשת החיפוש של גוגל.
בשלב מתקדם יותר של הקמפיין סביר להניח שהתרחבות לקמפיין רימרקטינג תהיה הדבר הנכון לעשות.
בעלי עסקים ללא אתר אינטרנט עדיין יכולים לפרסם את העסק בהצלחה רבה ולקבל שיחות ישירות לטלפון הנייד. בעוד אתרי חנות יוכלו למקד כל מוצר מהאתר לקהל היעד הרלוונטי שלו.
אין הגבלה במספר הקמפיינים שניתן להקים. הרבה עסקים בונים קמפיינים מסוגים שונים ברשת החיפוש והתצוגה של גוגל ומשווים בינהם כדי לבחור את ערוץ הפרסום הריווחי ביותר.
קמפיין להתקנת אפליקציה:
השימוש במכשירים חכמים הולך וגדל וכך גם השימוש באפליקציות.
כדי לפשט ולהקל על התהליך. קיימים מספר סוגי פרסום בגוגל התורמים להגדלת כמות ההתקנות והחשיפות במכשירים ניידים וטאבלטים.
קמפיין דומה לקידום אפליקציות קיים ברשת החיפוש של גוגל אך כשזה מגיע להתקנת אפליקציות. עדיף לנו להשתמש בגרפיקה למשיכת קהל.
כדי למצוא את הקהל הנכון, גוגל מאפשרים לנו למקד את מסע הפרסום לגולשים שהורידו תוכנות דומות לאפליקציה שלנו או הראו עניין בנושאים הקשורים לתוכן שלנו.
כך נוכל להציג את הפרסומות לקהלי יעד רלוונטים בלבד.