פרסום ברשת החיפוש של גוגל
פרסום ברשת החיפוש של גוגל הוא הבחירה הטובה ביותר להרחבת הפעילות העיסקית ברחבי האינטרנט.
למעשה, הפרסום במנוע החיפוש הוא אמצעי השיווק הגדול והריווחי ביותר הקיים היום בעידן השיווק הדיגיטלי.
בעוד ששאר ערוצי השיווק מכוונים לפרסום נרחב וכללי, גוגל מאפשרים לנו למקד את קהלי היעד שלנו ולהציג פרסומות רק ללקוחות שמחפשים ומביעים עניין בשירותים ובמוצרים שלך.
אפשרויות אלו מוזילות את מסע הפרסום ומגדילות את הרווחים והחזרי ההשקעה.
פרסום ברשת החיפוש: כוונת הלקוח
אז מה הופך את הפרסום בגוגל לכזה ריווחי?
אופי הפרסום.
מרבית מאפשרויות השיווק הקיימות היום משתמשות בשיטת דחיפה (Push).
הפרסומות מוצגות ללקוח ללא שליטה או עניין מצידו. נוצר מצב שחלק נכבד מתקציב הפרסום בוזבז על קהל לא רלוונטי.
פרסום ברשת החיפוש של גוגל משנה את המשחק. הוא מוגדר כפרסום משיכה (Pull).
בפרסום זה דווקא המשתמש הוא זה “שמבקש” את הפרסומות. דרך חיפוש מידע רלוונטי בגוגל.
היתרון הגדול בפרסום בגוגל הוא “נכונות החיפוש”. הלקוח מעוניין מספיק כדי לחפש ולקבל מידע על העסק או המוצר שלך.
אלמנט זה מקל מאוד על תהליך הקניה. בשונה מפרסום בפייסבוק. ששם “נכפה” עלינו לראות פרסומות גם אם איננו מתעניינים במוצר.
כמה זמן זה לוקח?
פרסום ממומן:
הקמת קמפיין פרסום ברשת החיפוש אורכת בין שבועיים לחודש בהתאם לגודל ומבנה מסע הפרסום.
הקמת הקמפיין כוללת בתוכה מחקרים על שווקים, קהלי יעד, מתחרים, מילות מפתח ועוד.
מהרגע שהקמפיין מוכן, התנועה מתחילה להגיע באופן מיידי.
התוצאות הטובות ביותר במסע הפרסום יגיעו לאחר מספר שבועות. במהלך שבועות אלו אנחנו מתאימים (אופטימיזציה) את הקמפיין טוב יותר לקהלי היעד.
פרסום אורגני:
הפרסום האורגני הוא תהליך איטי וממותן יותר מהפרסום הממומן.
ההתקדמות בו כרוכה בתיקונים טכנים של מבנה האתר, הוספת תכנים, התאמת מילות מפתח ועוד.
לרוב, התוצאות יחלו לטפטף לאחר מספר חודשי פרסום.
גם בסוג קידום זה – התחרות במקצוע היא אחד הגורמים המשפיעים במיקום ודירוג האתר.
לקריאה מורחבת: קידום אתרים אורגני
כמה עולה לפרסם?
פרסום ממומן:
גוגל משתמשים בשיטת תמחור הנקראת PPC ומייצגת מודול תשלום לפי קליק. בכל פעם שמשתמש לוחץ על המודעה אנחנו נשלם לגוגל. השאלה היחידה היא כמה.
מחירי פרסום ברשת החיפוש של גוגל משתנים בין מקצוע למקצוע ותלויים באיכות הפרסום, התחרות וגובה התקציב.
במקצועות מסויימים עלות קליק תהיה נמוכה משקל. ובמקצועות יקרים ותחרותיים מחירי הקליקים יכולים להגיע ל 40 – 50 ש”ח לקליק בודד.
פרסום אורגני:
הצגת מודעות הפרסום בדפי התוצאות אינה עולה כסף. אך להביא את האתר לעמודים הראשונים של גוגל בהחלט עולה.
תפקידם של המקדמים האורגנים הוא להתאים את המבנה הטכני של האתר והתוכן המצוי בו לדרישות מנועי החיפוש.
התשלום עבור שירות זה מסוכם ומשולם למקדם עצמו מבלי התערבות של גוגל.
הכל מתחיל בחיפוש בגוגל
לאחר שהקלדנו ביטוי בגוגל ולחצנו על כפתור החיפוש. אנו מועברים לדף תוצאות החיפוש, או בשמו המקצועי – SERP – Search Engine Results Page
דפי התוצאות מכילים בתוכם עשרות מודעות טקסט המקשרות לאתרים שונים שנמצאו רלוונטים לביטוי החיפוש (ע”י רובוט הסריקה של גוגל).
התוצאות הראשונות והאחרונות בדפי החיפוש יהיו תמיד מודעות ממומנות. מודעות אלו נבנות ע”י מפרסמים של עסקים וחברות כחלק מקמפיין פרסום בגוגל.
התוצאות האמצעיות בדפי החיפוש הן מודעות אורגניות.
מודעות אלו נוצרות ע”י מקדמים אורגנים שמתאימים את האתר לדרישות מנועי חיפוש – SEO – Search Engine Optimization
פרסום ברשת החיפוש של גוגל מתבצע בדומה למכירה פומבית.
בפרסום ממומן, מפרסם שהציע את הסכום הגבוה ביותר יקודם לעבר המיקום הראשון בדף התוצאות
בקידום האורגני יקודם האתר המותאם ביותר לפוזיציה הראשונה בתוצאות האורגניות.
גובה הסכום (Bidׁׂׂׂ) אינו הגורם היחידי המשפיע על מיקום המודעה. מרכיב נוסף בשכלול הוא כמובן האיכות – פרסום בגוגל איך זה עובד.
רשת החיפוש: מילות מפתח ומודעות טקסט
השימוש ברשת החיפוש של גוגל מתבצע בעיקר דרך מספר אלמנטים עיקריים:
ביטוי חיפוש – אוסף המילים או המשפט שהקליד המשתמש בחיפוש בגוגל. כמפרסמים תפקידנו למצוא ביטויי חיפוש רלוונטים לעסק שהוקלדו ע”י קהלי יעד פוטנציאלים.
מילות מפתח – צירופי המילים שדרכם נרצה למשוך תנועה לאתר. מילים אלו מוגדרות בתוך ממשק הפרסום של גוגל – Google Adwords.
מודעות טקסט – תפקידם לספק מידע רלוונטי ללקוח ולהשפיע עליו להמשיך לבצע פעולה מסוימת שהגדרנו מראש כמו יצירת קשר, רכישה מהאתר ועוד.
גוגל מתעקשים על איכות, המטרה הסופית היא לספק לקהל הגולשים את התוכן האיכותי והרלוונטי ביותר לביטוי החיפוש שהקלידו.
קיימים דגשים וקווים מנחים בפרסום הממומן והקידום האורגני לצד פוליסת הגבלים ואיסורים.
מפרסמים שיפעלו לפי הדרישות יתוגמלו בעלויות פרסום נמוכות ומיקום מודעות גבוה. בעוד שמפרסמים שלא ישקיעו בהתאמה “ייענשו” בעלויות קליקים גבוהות ופוזיציות פרסום ירודות.
אלגוריתם החיפוש
מרגע החיפוש בגוגל ועד להצגת דף התוצאות, עובר פרק זמן של כ 0.45 שניות. בזמן זה מתבצעת המכירה הפומבית והתוצאות מוצגות לפי סדר התחרות (מהגבוה לנמוך).
הרובוטים של גוגל סורקים (crawling) באופן מתמיד את כל האתרים הנמצאים בדפי החיפוש. אתרים עם פרסום ממומן ואורגני ביחד.
אחת המטרות של האלגוריתם היא לנתח מילות מפתח ותוכן בדפי האתר ולהתאים את תוצאות החיפוש טוב יותר לביטוי שהקליד הגולש.
אלגוריתם החיפוש מדרג אתרים לפי הרלוונטיות שלהם לנושא, איכות התוכן ונתונים טכניים של האתר. כל אלו ביחד משפיעים על המיקום של המודעה בדף תוצאות החיפוש.
פרסום ברשת החיפוש: Google Adwords
גוגל אדוורדס הוא כלי מתקדם המיועד למטרות פרסום ממומן בגוגל.
דרכו מפרסמים יכולים למקד מילות מפתח, לבנות סוגים שונים של מודעות פרסום ובכלל.. לבנות ולנהל קמפיינים.
אדוורדס נחשב לפלטפורמת הפרסום הגדולה והיציבה היום בשוק. הוא מאגד מיליוני מפרסמים מתחומים שונים ומהווה אחד ממקורות ההכנסה העיקריים של גוגל.
בשנת 2016 גוגל מכרה מודעות ושטחי פרסום בסכום של 79.4 מיליון דולר! וזה עוד צמיחה של 10% מהשנה שלפניה (2015).
גוגל אדוורדס מאפשר שליטה על כל צינורות הפרסום של גוגל. כולל ניהול קמפיינים ברשת המדיה, קמפיין רימרקטינג, מודעות וידאו ביוטיוב ועוד.
קידום ברשת החיפוש: Google Analytics
גוגל אנליטיקס הוא מרכז הבקרה של הקידום האורגני. הוא מאפשר למקדמי אתרים לנהל את מערך הקידום ביעילות ומהירות.
האנליטיקס הוא ממשק web. דרכו ניתן לעקוב אחר התנועה המגיעה לאתר ולנתח אותה לפי משתנים שונים. ניתוח זה יעזור לנו במיקוד קהלי היעד והתאמות טכניות של האתר.
נתוני המידע המוצגים באנליטיקס מועברים מאתר האינטרנט בעזרת קוד מיוחד המוטמע בדפי האתר.
קוד זה מאפשר לגוגל “לעקוב” אחר פעילותהם של המשתמשים ומקורות התנועה שהגיעו מהם.
האנליטיקס מציג בנוסף גם נתונים טכניים הקשורים לאתר. ממוצע זמן טעינה, משך שהיית משתמשים ופרמטרים חשובים אחרים.
בשונה מגוגל אדוורדס ומהפרסום הממומן – השימוש באנליטיקס לקידום אורגני אינו עולה כסף.