כולנו מכירים את המושג “פרסום ממוקד בגוגל”, אבל למה הוא באמת מתכוון?
בשונה מטלויזיה, רדיו ועיתונים שהפרסום בהם מופנה לכלל האוכלוסיה מבלי להתמקד בקהלי יעד מסוימים.
הפרסום הממוקד באינטרנט מכוון אך ורק לגולשים המתעניינים בעסק או במוצר שלך.
איתור וזיהוי של אותם לקוחות פוטנציאלים מתבצע על ידי תוכנות מעקב המותקנות באתר במסע הפרסום.
לאחר המחקר הראשוני והקמת הקמפיין, מגיע השלב שיקבע לבסוף את רווחיות מסע הפרסום של העסק שלך – המעקב.
המעקב הוא מרכיב חשוב בניהול קמפיין פרסום בגוגל, הוא מאפשר לנו לראות ולאסוף נתוני גלישה של לקוחות פוטנציאלים המגיעים לאתר ולהבין את הצרכים שלהם.
בעזרת אותם נתונים נוכל לבצע התאמה (אופטימיזציה) בין הקמפיין לקהלי היעד בצורה מדויקת יותר ובכך להגדיל את אפקטיביות הפרסום וכמובן את הרווחים.
בין עשרות האפשרויות השונות בניטור פעילות גולשים, אנחנו מתרכזים ב 4 סוגי מעקבים שונים:
מעקב קמפיין: נתוני גלישה
מעקב אחר נתוני הגלישה של המשתמשים באתר מספק לנו תמונה רחב וברורה.
מי הם קהלי היעד שלנו? מה הם מחפשים? ואיך הם משתמשים באתר האינטרנט שלנו?
בין האפשרויות הבולטות במעקב זה:
- זמני כניסה לאתר (תאריכים, ימים, שעות וכו’).
- עיר מגורים.
- מאיזה מכשיר נכנס הלקוח (לפטופ, אייפון, גלקסי 5 ועוד).
- סוג הדפדפן ומערכת ההפעלה.
- רזולוצית מסך של המכשיר.
תפקיד נוסף של מעקב אחר נתוני גלישה הוא איתור ותיקון תקלות טכניות באתר ובמסעות פרסום בגוגל, לדוגמה:
לאחר יצירת דוח של מכשירי הסלולר, הבחנו ששיעור היציאה מהאתר גבוה מאוד במכשירים עם רזולוציה של 1440×2560.
ככל הנראה אותם מכשירים לא מציגים את האתר בצורה נכונה מה שגורם לאחוזי נטישה גבוהים.
אפשרות נוספת במעקב היא לפלח את סוג חיבור האינטרנט של הגולשים:
- Wifi – חיבור רשת אלחוטית (ביתעבודה)
- Ethernet – חיבור רשת קווית (ביתעבודה)
- 3G – חיבור רשת סלולרית (מקומות ציבוריים)
נתוני החיבור מספקים לנו מדד מדויק מאיפה הגולשים נכנסים לאתר, קונים או נרשמים.
בעזרת הניטור נוכל לחסוך בהוצאות הפרסום, נצליח לזהות ימים ושעות שהתנועה בהם לא מובילה לתוצאות רווחיות ולשנות את הקמפיין בהתאם.
במקביל, נוכל לאתר באילו ימים ושעות התנועה גבוהה ולהגדיל את התקציב באותם זמנים.
מעקב קמפיין פרסום: מילות מפתח ומודעות
רווחיות מסע הפרסום נמדד ביכולת המפרסם למדוד ולהתאים את מילות המפתח ומודעות הפרסום לקהלי היעד.
מעקב זה מאפשר לנו לראות את ביטויי החיפוש (Search Terms) של הגולשים ולהבין איך הם מחפשים אותנו בגוגל.
-כך נוכל להתאים את מילות המפתח לשיפור ביצועי קמפיין הפרסום שלנו.
מעקב אחר מילות מפתח מאפשר לנו לזהות מילות מפתח שליליות, כאלו שנרצה להגביל את התנועה מהם.
-כך נוכל להוסיף אותם לרשימות השלילה של הקמפיין ולחסוך בהוצאות הפרסום.
במקביל למעקב מילות המפתח, כלי ניטור זה אחראי גם על קביעת ביצועי מודעות הפרסום.
בעזרתו נוכל להבין אלו מודעות משכו קהל גדול יותר, אילו מודעות הראו ביצועים ירודים ועוד.
התאמה נכונה של הנתונים תבטיח ביצועי קמפיין גבוהים ורווחיים יותר.
מילות המפתח ומודעות הטקסט נמדדות בעיקר ע”י הפרמטר CTR – יחס הקלקה.
אחוז הגולשים שלוחצים על המודעה לעומת אלו שרק נחשפים אליה.
יחס הקלקה גבוה מעיד על רלוונטיות בין מודעות הטקסט ומילות המפתח לבין חיפוש הגולשים, מה שמשפר את ביצועי הקמפיין ומוזיל את עלויות הפרסום.
מעקב זה מתבצע בסוף כל יום כדי להבטיח שהקמפיין לא “מבזבז” כסף לשווא.
מעקב המרות
כמו שהזכרנו במאמרים הקודמים, המרה היא כל פעולה שנגדיר ונרצה שהלקוח יבצע באתר.
המרה יכולה להיות רכישת מוצר, השארת פרטים, יצירת קשר ועוד.
המרה היא בעצם כל פעולה שמניבה לנו רווח, מעקב קמפיין פרסום על ידי המרות מאפשר לנו להבין איך השגנו את ההמרה.
אילו מן מילות המפתח או ביטויי החיפוש גרמו לגולש לבצע המרה.
מילות מפתח שיצרו לנו אחוז גבוה של המרות יתוגמלו בהצעות מחיר גבוהות, לעומת מילות מפתח ללא המרות שעליהן נרצה להוריד את הצעות המחיר.
במקביל למדידת מילות המפתח, אנחנו מגלים איזו מודעה גרמה למשתמש לבצע את ההמרה.
כך נוכל לנתח את מודעות הפרסום שלנו ולהבין למה דווקא אותה מודעה זכתה להמרות גבוהות.
נתונים אלו מאפשרים לנו למקסם את ביצועי הקמפיין ולהגדיל את רווחיות הפרסום במאות אחוזי ROI (החזרי השקעה).
איתור נכון של המרות ומדידת נתוני עלויות (עלות להמרה + החזרי השקעה) הוא תהליך עדין ויכול להיות הרסני בידיים לא נכונות.
חשוב תמיד להשתמש במעקב מדויק ולאסוף מספיק נתונים לפני כל ביצוע פעולה.
מעקב קמפיין: נתיבים (Paths)
אחת מאפשרויות הניטור המתקדמות יותר נקראת “חקר נתיבים”.
סוג מעקב זה משקף את תהליך זרימת המשתמשים באתר.
איך הם הגיעו לאתר, מה הם עושים בו, במשך כמה זמן, מאיפה הם נכנסנו ולאן הם ממשיכים לאחר הביקור באתר.
כשגולש נכנס לאתר, הוא משוטט בין העמודים השונים, קורא תכנים ומבצע שלל פעולות עד לביצוע פעולת ההמרה.
חקר הנתיבים מאפשר לנו ללמוד את הדרך שעבר הגולש מהרגע שנכנס לאתר ועד שיצא ממנו, כמה תוכן הוא קרא מכל עמוד וכמה זמן שהה בו?
בעזרת מעקב קמפיין פרסום דרך נתיבים אנחנו יכולים ללמוד אילו תכנים מעניינים את הגולשים ואילו תכנים גורמים לאחוזי נטישה גבוהים (Bounce Rate).
הנתונים הללו מאפשרים לנו להבין את השפעות התוכן ויכולת הניווט באתר האינטרנט שלנו.
בעזרת המידע נוכל לעדכן תכנים עם אחוזי נטישה גבוהים ולהפנות תנועה גדולה יותר לעמודים המובילים להמרות.
מעקב קמפיין פרסום: כלי ניטור
קיימים עשרות כלי מעקב מתקדמים לניטור פעולות קמפיין, לכל אחד מהם פעולות ומטרות שונות:
- Google Adwords – ממשק פרסום ממומן בגוגל, מעבר למחקר והקמת קמפיינים, גוגל אדוורדס מאפשר לנו לעקוב אחר עשרות נתונים שונים:
מילות מפתח, ביטויי חיפוש, מודעות טקסט, ביצועי קמפיין הפרסום, וכמובן מדידת המרות.
רוב המפרסמים משתמשים בכלי זה בלבד לצורך פרסום ממומן. – מעבר לאתר.
- Google Analytics – ממשק הקידום הממומן בגוגל.
גוגל אנליטיקס מאפשר לנו לראות אילו מילות חיפוש הציגו את המודעות האורגניות שלנו, באיזה דף ופוזיציה נצפתה הפרסומת שלנו ונתונים נוספים אחרים.
גוגל אנליטיקס נעשה בשימוש בעיקר אצל מפרסמים אורגנים העוקבים אחר התנועה הטבעית לאתר. – מעבר לאתר.
- CVPlab – תוכנה מתקדמת בתשלום המותקנת על שרת אחסון ומנטרת את פעילויות הגולשים באתר האינטרנט.
התוכנה מסדרת את כל הנתונים הנאספים ויוצרת דוח מותאם לשיפור הקמפיין. התוכנה גם מחשבת החזרי השקעה וסכום הצעות מחיר מומלץ בהתבסס על ניתוח נתונים מתקדם.
עלות התוכנה עומדת היום על $297 לשנה. מעבר לאתר.
- Prosper202 – דומה מאוד ל- CPVlab, מאוחסן באופן בפרטי ומספק מידע מפורט אודות מסע הפרסום:
מילות מפתח מנצחות, מודעות טקסט מובילות – במקביל לאפשרות מעקב קמפיין פרסום בסיסית, פרוספר מספק לנו הצצה לנתיבי ההמרה של הגולשים.
עלות הממשק – $49 לחודש. – מעבר לאתר.
לסיכום..
מעקב קמפיין פרסום הוא נושא ענק המשלב בתוכו מספר רב של אלמנטים ומדדים שונים.
שילוב של מספר כלי ניטור יבטיח תוצאות מדויקות ואמינות יותר במסעות הפרסום.
כלי מעקב חיצוניים (לא מסופקים ע”י גוגל) מאפשרים לנו לאתר “קליקים לא חוקיים” של רובוטים ומתחרים המנסים לפגוע בביצועי הקמפיין.
איתור נכון וחסימה של אותם קליקים יוביל לחסכון בהוצאות הפרסום בגוגל.