דף נחיתה הוא אתר אינטרנט (לרוב בעל דף אחד). מטרתו להעביר מסר ספציפי ללקוח ו”לשכנע” אותו להמשיך ולבצע פעולה מסויימת באתר. כמו רכישה, יצירת קשר, השתתפות בסקר ועוד.
בהתחשב בשניות הבודדות העומדות לרשותנו למשוך את תשומת ליבו של הגולש לפני שיצא מהאתר. דף הנחיתה צריך להיות ענייני ותואם במדויק את חיפושו של הלקוח. לדוגמה:
אם בבעלותנו חנות לכלי בית ולקוח חיפש בגוגל “כוסות יין”.
הגולש הגיע לעמוד הראשי של האתר עם קטלוג ענק של כל סוגי כלי הבית. כנראה שהוא יצא מהדף וימשיך את החיפוש עד שיגיע לדף רלוונטי וממוקד יותר.
אבל אם היינו מפנים את הגולש לדף נחיתה המציג רק כוסות יין? סביר להניח שהיינו קרובים יותר למכירה.
דפי הנחיתה הם הדרך הטובה ביותר לפלח את קהל היעד שלנו ולהתאים לו את המוצר או השירות טוב יותר.
Above The Fold
“מעל הקיפול” – דף אינטרנט נחצה (בקו דמיוני) ל2 חלקים. עליון ותחתון.
החלק העליון – מעל הקפל. כל מה שאנחנו רואים ברגע שנכנסנו לאתר. מבלי לגלול את העמוד.
החלקן התחתון – האזורים בדף המצריכים את פעולת המשתמש: גלילה, הקלקה וכו’.
שימוש נכון בחלק העליון של הדף הוא לרכז בתוכו את האלמנים החשובים. אלה שהלקוח יראה בשניה שהוא נכנס לאתר.
את המידע המורחב והפרטים הפחות חשובים אפשר למקם בתחתית העמוד. ארגון נכון של הפריטים בדף הנחיתה מגדיל בעשרות אחוזים את הביצועים וההמרות.
Sales Funnel
דף נחיתה איכותי משתמש בפסיכולוגיה והבנה מעשית של תהליך הקניה. (Sales funnel-משפך מכירות).
תהליך הקניה באינטרנט. בראשו של הגולש מורכב מארבעה שלבים עיקריים:
- פיתוח מודעות. הבנת צורך מסוים. חיפוש פתרון לבעיה (כאבי גב, תיקון פלאפון).
- הבעת עניי. חיפוש מידע ותוכן רלוונטי באינטרנט, קריאת מאמרים וכתבות.
- קבלת החלטות. חקר שוק, השוואת מחירים בין אתרים, השוואת יתרונות (משלוח חינם, מבצע).
- ביצוע פעולה. קניית המוצר, השארת פרטים באתר (לידים), יצירת קשר טלפונית ועוד.
הצלחת הפרסום תלויה בהתאמת התוכן בדף הנחיתה לשלב התודעתי של הגולש בתהליך ההמרה.