פרסום מדיה בגוגל
לצד הפרסום ברשת החיפוש, קיימת רשת נוספת ואפילו גדולה יותר המאפשרת פרסום ממוקד בגוגל דרך הצגת גרפיקה מתקדמת.
GDN – Google Display Network.
רשת המדיה (או רשת התצוגה). היא אוסף עצום של מקורות תנועה אונליין כמו אתרים, בלוגים, וידאו, אפליקציות סלולריות ועוד.
רשת התצוגה מכילה למעלה מ 2 מיליון מקורות. טווח ההגעה שלה הוא ל 92% מכלל הגולשים באינטרנט.
נתונים אלו שפורסמו ע”י ארגון קומסקור. מוכיחים את כח ההשפעה וגודל החשיפה הטמונים במסעות פרסום בגוגל.
פרסום ברשת המדיה? איך זה עובד?
לפני שנעמיק ונבין איך לגוגל יש גישה ל 2 מיליון אתרים ואפליקציות. נתחיל ממקור אחד שכן נמצא בבעלותם:
YouTube – רשת הוידאו הגדולה בעולם. עם מעל ל 30 מיליון מבקרים ביום ויותר מ 1,000,000,000 צפיות בסרטונים דרך מכשירים ניידים, ביום!
יוטיוב לבדה מהווה צינור פרסום אפקטיבי עם טווחי השגה עצומים ומשמשת כמרכיב עיקרי במסעות פרסום ברשת המדיה של גוגל.
ובאשר לשאר מקורות התנועה:
הכירו את Google Adsense. ממשק מיוחד המנהל מסעות פרסום ברשת המדיה של גוגל.
גוגל אדסנס הוא כלי ניהול פרסומי המיועד למנהלי אתרים ובוני אפליקציות. דרכו ניתן להטמיע ‘קוד פרסום’ באתר או באפליקציה.
קוד הפרסום יוצר שטחים ריקים בגדלים שונים (לדוגמה: 300×250) שדרכם גוגל מציגה לנו פרסומות באתרים השונים. במילים אחרות – גוגל קונים שטחי פרסום באתרים ואפליקציות מובילות.
סוגי מודעות פרסום ברשת המדיה של גוגל
רשת המדיה עושה שימוש במספר סוגים של מודעות פרסום למטרות וביצועים שונים. כמובן שרוב המודעות מכילות גרפיקה אך יש גם מודעות טקסט ברשת התצוגה.
לרשימה המלאה של סוגי מודעות פרסום בגוגל.
מודעות תמונה – יצירת מודעת פרסום תוך שימוש בתמונות סטטיות מעוצבות, מכילות רקע, טקסט ותמונות.
מודעות מדיה עשירה – שימוש באנימציות דינמיות (Flash + Html5). באנרים מתחלפים ואלמנטים אינטראקטיבים בתוך המודעות.
מודעות וידאו – יצירת סרטוני הסברה ושיווק לקידום העסק. פרסומות הוידאו מופיעות באתרי סרטונים כמו יוטיוב.
מודעות טקסט – שימוש במודעות טקסט רספונסיביות ברשת המדיה. פרסומות אלו מתאימות את עצמן לגודל הבאנרים באופן אוטומטי.
פרסום ברשת המדיה: למי זה מתאים?
השימוש בפרסומות גרפיות מתאים לעסקים וחברות עם מערך פרסום קיים המעוניינים להגדיל את טווח ההגעה לקהלי יעד נרחבים יותר.
פרסום ברשת המדיה של גוגל תהיה הבחירה הנכונה כדי להגביר את חשיפת המותג ויצירת אינטרקציה עם לקוחות פוטנציאלים שעדיין אינם מכירים את המוצרים או השירותים.
ברוב המקרים, מסע פרסום ברשת התצוגה יוקם לצד קמפיין ברשת החיפוש של גוגל.
וכמה זה עולה?
תמחור הפרסום ברשת המדיה שונה במקצת ממודול המחירים בפרסום ברשת החיפוש.
בעוד שרשת החיפוש עושה שימוש במודל PPC לקביעת המחירים. רשת המדיה של גוגל נעזרת בשיטת CPM.
CPM – Cost Per Mille.
בשיטת תמחור זו, איננו משלמים לפי קליק. התשלום הוא סכום קבוע הנגבה על כל 1,000 צפיות במודעה.
מודול זה נפוץ מאוד בתחום הפרסום הגרפי ואומץ גם על ידי פייסבוק, אינסטגרם ולינקדין.
נושא התמחור בגוגל הוא עניין מורכב מעט שכיסינו את כולו בפוסט פרסום ממומן בגוגל: מחירים ותקציבים
פרסום בגוגל: השימוש במדיה
כגולשים, אנחנו נמשכים ומסתקרנים יותר מאלמנטים ויזואלים הכוללים צבעים ותמונות מאשר משפטי טקסט. רשת המדיה מקנה לנו יתרונות עצומים להגיע לקהלי יעד רלוונטים ולעניין אותם בעזרת עזרים גרפים.
היתרון הגדול ברשת התצוגה של גוגל הוא שאנחנו יכולים ליצור “אווירה” משלנו לפרסום. שימוש נכון בצבעים ותמונות כדי להשפיע ולתפוס את תשומת ליבו של הגולש ולבסוף להעביר אותו אלינו לאתר להמשך תהליך ההמרה.
רשת התצוגה של גוגל מאפשרת לנו כמפרסמים לאתר ולבחור היכן יוצגו המודעות שלנו (Placements). נוכל לבחור אתרים ספציפים שנרצה להציג בהם את מודעות המדיה.
בנוסף לאתרים המובילים שנבחר לפרסם בהם. נוכל לאתר קהלי יעד רלוונטים גם דרך אזורים ומשתנים דמוגרפים, תחומי עניין ונושאים משותפים ודרך יצירת קמפיין רימרקטינג.
גדלי מודעות פרסום ברשת המדיה
רשת המדיה מורכבת ממעל 20 גדלים שונים של מודעות פרסום. גוגל מציעה מגוון רחב של שטחי פרסום ומידות שונות לכל אחד מהם.
הגדלים העיקריים של הפרסומות הם מרובע (פרסומות בגודל 300×250). והסוג הנפוץ השני הוא פרסומת מלבנית לאורך או רוחב המסך (728×90). בהתאם לאופי הפרסום והקריאטיב שיצרנו נבחר את גודל ומיקום הפרסומות:
מודעות מרובעות ומלבניות:
200 × 200 ריבוע קטן.
240 × 400 מלבן אנכי.
250 × 250 ריבוע.
250 × 360 מסך רחב.
300 × 250 מלבן מוטבע.
336 × 280 מלבן גדול.
580 × 400 נטבורד.
באנרים גורדי שחקים:
120 × 600 גורד שחקים.
160 × 600 גורד שחקים רחב.
300 × 600 מודעה בחצי עמוד.
300 × 1050 דיוקן.
מודעות פרסום לידרבורד:
468 × 60 כרזה.
728 × 90 לידרבורד.
930 × 180 באנר למעלה.
970 × 90 Leaderboard גדול.
970 × 250 לוח מודעות.
980 × 120 פנורמה.
שטחי פרסום לניידים:
300 × 50 כרזה ניידת.
320 × 50 מודעת באנר ניידת.
320 × 100 באנר נייד גדול.