מנוע החיפוש והפרסום הגדול בעולם ובארץ בפרט. מעל ל90% מהחיפושים בישראל מתבצעים דרך גוגל.
גוגל נהפך למקום הראשון שנתחיל בו מחקר. בין אם אנחנו מחפשים מוצר, מידע או רוצים להשוות מחירים.
האלגוריתם בממשק החיפוש מדויק כל כך שרובנו נמצא תוצאות רלוונטיות כבר בעמוד הראשון.
כגולשים, חיפשנו לא פעם אחר בעל מקצוע בגוגל וקיבלנו עשרות מודעות בדף תוצאות החיפוש.
דפי התוצאות בגוגל מורכבים מ 2 סוגי מודעות:
מודעות ממומנות – התוצאות הראשונות והאחרונות בדף החיפוש. מסומנות ע”י הכיתוב “ad” ולאחרונה שונו ל- “מודעה”.
מודעות אורגניות – התוצאות האמצעיות בדפי החיפוש. אתרים שנמצאו רלוונטים ע”י הרובוטים של גוגל לחיפוש שהזנו.
כשלקוח יחפש בעל מקצוע בגוגל. סביר להניח שהוא יבחר באחת המודעות הראשונות שהוא יראה (מודעות ממומנות). זאת שתמשוך אותו ותהיה אטרקטיבית מיתר המתחרים.
אם העסק שלך לא נמצא שם, איך לקוחות יגיעו אליך?
אז איך זה עובד?
גוגל משתמשת בממשק פרסום (Google Adwords).
אדוורדס מאפשר למפרסמים לבנות מודעות. לקשר אותן לאתר או דף הנחיתה של העסק ולהתאים את הפרסומות לביטויי החיפוש של הגולשים, לדוגמה:
ברגע שלקוח מחפש בגוגל “מסעדה טובה באיזור הצפון”. המודעות הראשונות שיופיעו לו נוצרו על ידי מפרסמי המסעדות שהגדירו את המודעות להופיע בכל פעם שהביטוי הספציפי הזה מוקלד בשורת החיפוש.
וכך עם מאות ואלפים ביטויים נוספים.
עלויות הפרסום בגוגל משתנות מעסק לעסק. התשלום נעשה לפי הקלקה. רק כאשר גולש לחץ על המודעה ונכנס לאתר שלך אתה תחויב בתשלום.
מודל זה נקרא PPC. עלות הקליק נקבעת ע”י מספר משתנים שבראשם – התחרות.
ככל שיותר מפרסמים “נלחמים” על ביטוי חיפוש מסוים (לדוגמה “מסעדה טובה בצפון”). כך המחיר לאותו ביטוי מתייקר.
גוגל נחשבת לתנועה האיכותית ביותר שקיימת בעולם הפרסום. אחוזי ההמרות גבוהים מכל שיטת שיווק אחרת.
כשגולש מחפש מוצר או בעל מקצוע בגוגל. הוא מראה על כוונה מיידית לקנייה – הוא מחפש את זה.
בדיוק כו שהוא ילך לקניון ויחפש חולצה יפה. התפקיד שלנו כמפרסמים זה לדאוג שהוא יכנס לחנות שלך.