לפני שאתה קונה אתר ומשלם אלפי שקלים על העיצוב והבניה שלו. חשוב שתדע מה אתה מקבל בתמורה.
קיימות היום עשרות חברות המציעות שירותי בניית אתרי אינטרנט לעסקים. כמו הקמת חנות וירטואלית, בניית אתרי תדמית, בלוג אישי ועוד.
חברות המציעות אתרי אינטרנט במחירים זולים (500-1000₪) ימכרו לך דף וורדפרס יחיד מתוך תבנית פשוטה וחינמית שאיתה משתמשים בכל האתרים.
למען האמת זה לא יותר מסובך מהעתק-הדבק ולרוב זה גם נראה כך.
מעבר לנראות האתר, הצבעים והאלמנטים שיוצרים את חווית המשתמש. איכות האתר נמדדת מהצד הטכני וחייבת לכלול:
- תצוגה מותאמת (Responsive). תצוגה מותאמת לכל סוגי המכשירים (ניידים, נייחים, סמארטפונים וטאבלטים).
- מהירות טעינה. פרק הזמן מרגע הכניסה לאתר ועד לטעינה מלאה של הדף.
- קידום אורגני. הכנה בסיסית לקידום טבעי (תגיות Meta, כותרות, תיאורים, מילות מפתח ועוד).
- אחסון. אחסון משותף ואחסון פרטי יקבעו את הביצועים הטכנים של האתר.
- תחזוקה. בדיקה יומית של יומני שגיאות, עדכונים לתוכנות וממשקים באתר, ניהול אבטחה ועוד.
לפני קניית אתר אינטרנט, חשוב לוודא מה קורה בעת תקלה טכנית, קריסת אתר, שינויי קוד, וירוסים, פריצה וכו’.
ממשק ניהול
מערכת ניהול תוכן (CMSׂׂ), היא תוכנה המותקנת באתר המאפשרת לשנות את התוכן (טקסטים, תמונות ואלמנטים נוספים). וזאת בעזרת ממשק ידידותי ופשוט ללא ידע וניסיון בבניית אתרים.
המטרה בממשק היא לתת לבעל האתר שליטה מלאה בתוכן מבלי להיות תלוי במפתחי האתר.
ממשק הניהול מותקן על הדומיין (כתובת האתר) והכניסה אליו מתבצעת דרך הדפדפן לדוגמה: www.yoursite.co.il/cms. המערכת מוגנת באמצעות שם משתמש וסיסמה ייחודים המסופקים ע”י בוני האתר.
חשוב לוודא את התקנת המערכת לפני בניית האתר כדי להמנע מבעיות התאמה בהמשך.
מעקב תוצאות
מה שהופך אתר למצליח ורווחי הוא מעקב אחר נתוני הגלישה:
- ניתוח התנהגות גולשים – זמני גלישה, מעבר בין דפים, מרחק הגלילה בדף ועוד.
- ניתוח קהלי יעד – מין, קבוצות גילאים, חתכי אוכלוסיה מפולחים.
- זרימת משתמשים – מאיפה הגיע המבקר לאתר ולאן הוא ממשיך אחריו.
- נתוני אתר – מהירות טעינה, התאמת לסלולר, אחוזי נטיזה ועוד.
המעקב מתבצע בעזרת שורות קוד הנמצאות בכל דפי האתר, אותו קוד מעביר את נתוני הגלישה לממשק מיוחד של גוגל שבו נוכל לראות את כל המידע.