כולנו קונים באינטרנט, זה לא סוד. למען האמת, המשתמש הישראלי קונה בממוצע 3 פעמים בחודש.
כבר משנת 1999 שהחלו לפעול החנויות הוירטואליות ברחבי הרשת, הכנסתן עמדה על מעל ל 50 מיליון.
נתונים משנת 2013 מראים קצב צמיחה מדהים במספר החנויות באינטרנט והרווחים שעומדים למעלה מ 4.5 מיליארד.
עסקים רבים, חברות ואנשים פרטיים החלו לזהות את היתרונות במכירת מוצרים דרך אתר האינטרנט. חלקם אף נטשו את החנות הפיזית שלהם לטובת המעבר לאונליין.
הסיבות העיקריות למעבר הן עלויות ההוצאות ופוטנציאל הרווחים הטמון בחנות מקוונת. להבדיל מחנות פיזית המצריכה מאיתנו הוצאות גבוהות (קנייההשכרה, שיפוץ, ריהוט, איבזור וכו’) המסתכמות במחיר התחלתי של מאות אלפי שקלים. גם האחזקה החודשית יקרה מאוד וכוללת חשמל, ארנונה, משכורות, פנסיות הוצאות תחבורה ועוד.
חנות באינטרנט?
חנות וירטואלית היא אתר אינטרנט מיוחד הבנוי לצרכי מסחר אוטומטים. לקוחות נכנסים, מתרשמים מהמוצרים, מוסיפים פריטים לעגלת הקניות ולבסוף מבצעים רכישה מקוונת. כל זאת ללא התערבות מצד בעל העסק.
לצד אתר החנות, קיימת מערכת הניהול שבה ניתן להוסיף ולהסיר מוצרים, לשנות מחירים ומבצעים, ניהול מלאי, מעקב הזמנות וכו’. המערכת באתר תדע לזהות פריטים אשר אזלו מהמלאי ולעדכן זאת באופן אוטומטי.
מרגע שהחנות הוקמה, ההתעסקות בה שואפת לאפס והעבודה עצמה מסתכמת בניהול הזמנות ושליחת המוצרים.
אתר חנות הוא כנראה הדרך הטובה ביותר היום למכור מוצרים ולייצר הכנסה פסיבית שיכולה להגיע לעשרות אלפי דולרים מדי חודש.
חנות וירטואלית. למי זה מתאים?
כמעט לכולם. עצמאים המוכרים מוצרים ושירותים, חברות קטנות וגדולות המעוניינות להרחיב את היקף הרכישות. במקביל יתאים גם לאנשים פרטיים שרוצים להתחיל להתפרנס מהכישרון שלהם (עבודות יד, עיצוב בגדים, קונדיטוריה וכו’).
הוצאות החנות מסתכמות במחיר בנייה חד פעמי והוצאות שוטפות חודשיות:
מחיר ההקמה יכול לנוע בין אלפים בודדים לעשרות אלפי שקלים. וזאת תלוי במורכבות האתר, היקף המוצרים ועיצובו.
סכום חודשי לאחסון החנות, גיבויים, משלוחים ועוד – בין מאות שקלים לאלפים בודדים תלוי בכמות ההזמנות.
מעבר להוצאות הנמוכות בחנות אינטרנטית, יתרון בוהק נוסף הוא הניהול האוטומטי. התשלום מועבר ישירות לחשבון, חשבוניות וקבלות מופקות באופן אוטומטי. אפשרויות תשלום מגוונת (כרטיסי אשראי, פייפל ועוד) וכמובן – השקט הנפשי.